Ekspertråd med 25 års erfaring
Til kassen
Totalt: 0
Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter

Vi anbefaler

Til kassen
Total: 0,-

Bytte og Retur

BYTTE OG RETUR HOS SURFSHOP.NO

Har du mottatt en vare som ikke passer? Ikke noe problem - vi kan bytte varen.
NB: Sjekk KJØPSVEILEDNING AV VÅTDRAKT OG TILBEHØR før du avgjør om varen ikke passer!


PAKKING OG SENDING AV VARER I RETUR.


1: Pakk varen forsvarlig inn i egnet eske. Helst i esken som fulgte med om produktene kan bli krøllet. 

2: Legg ved en lapp hvor du skriver hva du ønsker å bytte til. Ordrenummer og navn må komme tydelig frem. Bruk gjerne ordrebekreftelsen din. 

For en mest mulig smidig bytteprosess oppfordrer vi alle til å samtidig gi beskjed til oss på post@surfshop.no at en sending vil komme og hva som skal gjøres med den. På den måten kan vi forberede ny sending og eventuelt reservere størrelser. 

3: Alle returer/bytter sendes tilbake til oss med Posten. Returkostnaden dekks av kunde. Ny vare ut dekkes igjen av oss. Ved å sende oss sporingsnummer på returen vil vi kunne sende ut ny størrelse før mottatt retur. 

4: Vi oppfordrer alle til å ta kontakt med oss på epost for veiledning hvis du er usikker på størrelser. Får du anbefaling på størrele av oss, dekker vi returen om det viser seg å være feil. Merk at alle relevante mål trengs for å kunne hjelpe. 

 

Vilkår/veiledning for godkjent retur/bytte av vare:

  • Prøving av størrelse innendørs er i orden, men utover dette må varen være ubrukt. 
  • Produkter kan ikke være møkkete, lukte eller være fulle av eksempelvis dyrehår. 
  • Merkelapper/tags må henge på produktet og annen original emballasje må bære intakt.
  • Ikke teip eller skriv direkte på original emballasje som skoesker og hanskeesker. Disse må pakkes inn før sending.
  • Produktet må fremstå som nytt slik at det kan selges videre. 
  • Våtdrakter må rulles pent sammen hvor du unngår unødvendig bretting av produktet. Benytt en stor nok eske til denne returen. Våtdrakter som er stappet ned i en eske eller uforsvarlig pakket vil bli behandlet som et brukt produkt.

 

 

Jeg ønsker å returnere en vare og heve kjøpet: 

I henhold til angrerettloven av 21.des. Nr.105 2000 har du rett til å heve kjøpet uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter kjøpet. Dette forutsetter at vi som selger har oppfylt vår opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt (dette blir automatisk sendt ut på e-post).

Ønsker du å returnere en vare så fyller du ut angrerettskjemaet som du fikk på mail når ordren din ble behandlet – i mailen med overskriften ‘Din vare plukkes og sendes nå’. 

Denne legges ved retursendingen eller sendes til post@surfshop.no.

 

Når kan jeg forvente å få pengene tilbake på kontoen min?

Alle våre betalinger på nettsiden blir gjort gjennom Klarna.com så det kan ta 3-5 arbeidsdager fra vi refunderer varen i vårt system til Klarna betaler tilbake beløpet du har betalt eller fakturaen blir oppdatert. Dette avhenger av hvilken betalingsløsning du har valgt (faktura eller kort).

 

 

Hva om jeg ikke har hentet varen på posten?

Hvis du ikke henter pakken innen fristen hos posten vil sendingen gå i retur til oss. Kostnaden dette medfører vil trekkes fra ordrebeløpet før vi evt hever kjøpet fra deg. Har du vært uheldig og ønsker varen sendt igjen - ta kontakt med oss så finner vi en løsning. 

 

Returer som sendes i oppkrav til oss blir ikke hentet. 

Produktet du valgte er lagt i handlekurven